11 March, 2010

ჰიბრიდული სპორტული მანქანები?

ავტოსამყაროში სიტყვა ჰიბრიდი გამოიყენება ისეთი კლასის მანქანების აღსანიშნავად, რომლებიც წარმოადგენენ ბენზინზე ან დიზელზე მომუშავე ავტომობილებისა და ელექტრომობილების ნაჯვარს. მათი პრინციპი მარტივია: თავად ავტომობილი მოძრაობაში მოჰყავს ელექტროენერგიაზე მომუშავე ძრავას რომელიც იკვებება ელემენტიდან, ხოლო ამ ელემენტის დამუხტვა ხდება შიდაწვის პრინციპზე აგებული ელექტროგენერატორით. ეს გენერატორი ავტომობილის ცენტრალური კომპიუტერით იმართება და ირთვება მხოლოდ ელემენტის სრული განმუხტვის შემდეგ.

Hybrid vehicle | Wikipedia

ამ ტიპის ავტომობილების მთავარი პლიუსი არის საწვავის დაბალი მოხმარება (მაგალითად ჰიბრიდული Toyota Prius მოიხმარს 40%-ით უფრო ნაკლებ საწვავს ვიდრე მისი ჩვეულებრივი ვარიანტი) და აქედან გამომდინარე ეკოლოგიური დაბინძურების დაბალი მაჩვენებელი. გარდა ამისა, ავტომობილის მხოლოდ ელემენტზე მუშაობისას ხმაურწარმოქმნა იმდენად დაბალია, რომ 32 კმ/სთ-ზე ნაკლების სიჩქარის დროს ხმა პრაქტიკულად არ ისმის.

როგორც წესი ჰიბრიდული ავტომობილები არ გამოირჩევიან განსაკუთრებული სისწრაფით და მომხმარებლებისათვის ძირითადად "საოჯახო" მანქანებთან ასოცირდებიან. აქედან გამომდინარე, ისინი სპორტული ავტომობილების მოყვარულ ხალხში დიდი პატივისცემით არ სარგებლობებ (ნუ საქართველოზე საერთოდ არ მაქვს საუბარი, აქ ყველა შუმახერია და "ელექტრომობილი არა ლეღვი" :D). მაგრამ როგორც ჩანს ყველაფერი იცვლება :)


Lotus Evora 414E Hybrid



Toyota FT-HS Hybrid



Tesla Roadster



Porsche 918 Spyder Plug-in Hybrid



Honda CR-Z Hybrid



Citroën’s C-Métisse Diesel Hybrid




და ბოლოს,

Ferrari Hy-Kers



ჰიბრიდი ფერარისგან (!), რომელიც 100 კმ/სთ სიჩქარეს 3.2 წამში ანვითარებს, ხოლო 200 კმ/სთ-ს – 10,5 წმ-ში.
შთამბეჭდავია, ვერაფერს იტყვი :)




პ.ზ. მადლობა აკვალანგ.Ge-ს და Google-ს :)

5 comments:

  1. კი მაგარია, მაგრამ რაღაც არ მევასება ეს დაბალპასადკიანი მანქანები.

    ReplyDelete
  2. ვაიმე მინდა ეს მანქანები ყველა =(=(

    ReplyDelete
  3. მაინტერესებს ღირს თუ არა ჰიბრიდული ავტომობილების იმპორტი ინტენსიურად, რამდენად გაყიდვადი იქნება საქართველოში და კავკასიის სხვა ქვეყნებში?:)

    ReplyDelete
  4. @Mark

    არა მგონია მომგებიანი იყოს იგივე კავკასიელი ხალხის მენტალიტეტიდან გამომდინარე.. ანუ სიახლის არ ან ძნელად-მიღების მომენტია..

    მეორე ხელისშემშლელი ფაქტორი არის აუცილებელი სერვისის არქონა, ანუ რომ გაგიფუჭდეს ჰიბრიდული ავტომობილი უბრალოდ ვერსად იპოვი ხელოსანს ან ოფიციალურ სერვისცენტრს რომ გაარემონტო...

    ამიტომ იმპორტამდე პირველ რიგში უნდა მოხდეს სერვისცენტრების მოწყობა და შემდეგ დიდი სარეკლამო კამპანიის გაკეთება მოსახლეობის გასათვითცნობიერებლად ამ ყველაფერში :)

    თუმცა ეს მხოლოდ ჩემი აზრია და რეალურად შეიძლება გაცილებით მარტივადაც მოხდეს ყველაფერი :)

    ReplyDelete